Vacenovice opět vyhrál Olejníček

20.04.2013 19:50

20.4.2013 13:20

Vacenovice – Když startuje, tak není o vítězi pochyb. Brněnský vytrvalec Lukáš Olejníček potřetí v řadě vyhrál Běh osvobození Vacenovic. Trať dlouho šest kilometrů zvládl za 21:17 minuty. Za čtyřiadvacetiletým závodníkem Moravské Slavie Brno doběhl druhý Tomáš Steiner, třetí skončil v obci na Hodonínsku Slovák Jakub Valachovič. Ženám v sobotu kralovala veteránka nad pětatřicet let Kateřina Doubková.

 

Olejníček rozhodl o svém dalším triumfu ve druhém kole, když odběhl skupince pronásledovatelů a na čele si vytvořil velký náskok, který si hlídal až do konce.

„Nebral bych to tak, že je tady vítěz jasný. Každý závod začíná na startovní čáře. Mohu mít špatný den, naopak někdo z kluků se může dobře vyspat a může mě porazit. Já jsem nevěděl, jak mi to půjde, protože jsem v pátek absolvoval dva těžké tréninky. Mohlo to dopadnout jakkoliv, ale dneska na mě soupeři neměli, i když jsem byl trochu unavený," pronesl v cíli vítěz devětatřicátého ročníku Běhu osvobození Vacenovic.

 

Olejníčkovi se na Slovácku daří. Na přemožitele čeká už tři roky. „Mně se ve Vacenovicích líbí. Je tady hezká trať, takový pěkný vesnický kros. Takové závody bez dlouhých kopců mám rád," uvedl Olejníček, kterého o zlatý hattrick neobral ani nepříjemný vítr. „To je jediná nepříjemnost tohoto závodu. Jinak je všechno v pohodě," usmíval se Olejníček, který se v roce 2011 stal mistrem České republiky v běhu do schodů. O rok později zase získal bronz na národním šampionátu na trati tři tisíce metrů překážek.

 

První kolo ovšem neběžel člen Moravské Slavie Brno nijak rychle. „Byl jsem schovaný ve skupince. Na mě to bylo moc pomalé, spíše jsme klusali. Ve druhém kole už jsem zrychlil a až do cíle běžel sám," řekl Olejníček, kterému několikrát zkřížili trať další běžci. „Byla to malá komplikace. Na dvě stě metrech se míjím s pomalejšími závodníky. Občas jsem musel trochu kličkovat. V zatáčkách to bylo nebezpečné, ale i to jsem nakonec zvládl," pravil.

 

Spokojený s časem i umístěním byl i druhý Tomáš Steiner. „Z výsledku mám velkou radost, protože jsem se cítil unavený. Na Lukáše to bohužel nestačilo, ale druhé místo beru," řekl Steiner, který se Olejníka držel pouze dva kilometry. „Měl jsem z Lukáše strach. Pokud bych s ním běžel déle, možná by to mohlo dopadnout hůře. Druhou příčku jsem si proto v klidu pohlídal," prohlásil Steiner.

Ten než běh v přírodě má raději závody na silnici. „Pro mě to bylo takový trénink v terénu, chtěl jsem změnit povrch," přiznal Steiner.

 

Sobotní podnik si nenechal ujít ani Michal Hoza. Bývalý útočník hodonínských Drtičů se na šestikilometrové trati pořádně nadřel. „Tento závod mě stál více sil než běžný zápas, ale atletika se s hokejem moc srovnat nedá. Klobouk dolů před všemi běžci. Opravdu si zaslouží uznání," uvedl v cíli zadýchaný Hoza.

Tomu byla na trati zima. „Chlapi mě nejdříve hecovali, ať běžím v krátkých kalhotech, ale nakonec jsem byl rád za tříčtvrťáky. Určitě toho rozhodnutí nelituji," usmíval se Hoza.

Ten se kromě běhu věnuje ve volném čase i cyklistice. „Mojí prioritou je především pohyb. Jinak žádné velké cíle nemám," smál se vedoucí hodonínské sportovní haly TEZA.

 

Závod žen ovládla Kateřina Doubková. Veteránka nad pětatřicet let porazila veVacenovicích i o generaci mladší Adrianu Slaníkovou. „Běželo se mi dobře. Mám to tady ráda. Sice mě trochu potrápil vítr, ale všichni měli podmínky stejné. Já jsem spokojená," usmívala se v cíli Doubková.

Členka AK Perná vyhrála na Hodonínsku po dvou letech. Loni doběhla zkušená běžkyně za Korvasovou a Pospíšilovou třetí. „Trochu jsem se ohlížela za sebe, protože jsem nevěděla, jak mladé holky běží nebo neběží. Ale nakonec jsem doběhla do cíle se slušným náskokem," pronesla Doubková.

 

Letošního ročníku se zúčastnilo 274 běžců a běžkyň všech věkových kategorií., což je nejvíc za několik posledních let. „V hlavním závodě startovalo čtyřiasedmdesát mužů a dvacet žen. V dětskýchkategoriích se představilo sto osmdesát závodníků. Za mojí éry je to největší účast," informovala ředitelka populárního běhu Eva Bařáková.

Tu potěšil především zájem vacenovických dětí, které se před rodiči a kamarády blýskli slušnými výkony. „Jsme nadšení, protože v nejmenších kategoriích startovalo hodně domácích dětí. Dokonce uvažujeme, že bychom ve Vacenovicích znovu obnovili atletický klub," pravila Bařáková.

 

Ředitelka závodu už má v hlavě jubilejní čtyřicátý ročník, který se ve Vacenovicích poběží příští rok. „Chytáme nějaké menší překvapení, ale zatím bych o tom nerada mluvila," dodala Bařáková.

 

Organizátoři Běhu osvobození Vacenovic potěšili před startem hlavního závodu Janu Klimešovou. Známé kyjovské vytrvalkyni předali k padesátým narozeninám malý dárek.

 

 

 

Autor: Libor Kopl

 

*******************************

Olejníček ve Vacenovicích vyhrál potřetí za sebou. Doubková poprvé

https://www.bezvabeh.cz/clanek/1612-olejnicek-ve-vacenovicich-vyhral-potreti-za-sebou-doubkova-poprve