Hodonínský kros 2012

19.03.2013 19:52

Třetí doběhl na písečném lesním okruhu v okolí stadionu U Červených domků Milan Fedák. Závod žen ovládla s obrovským náskokem hodonínská juniorka Tereza Korvasová. Mládežnická reprezentantka zaostala za traťovým rekordem o devět vteřin.

Druhý závod společného Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2013 sice nepřilákal davy lidí, přesto se bylo v okolí hodonínského stadionu na co dívat.

Mimořádně dramatický souboj nabídl především hlavní závod, ve kterém o první místo bojovali břeclavský Roman Paulík a Lukáš Hyl z Malatiny.

Ve finiši měl nakonec více sil člen Lokomotivy Břeclav, který porazil slovenského závodníka o dvě vteřiny.

„Běželo se mi dobře. Myslel jsem si, že bude horší počasí. Závod rozhodlo posledních tři sta metrů, kdy jsem Lukáše předběhl," uvedl v cíli Paulík.

Ten ve třetím kole přepustil své místo na čele Hylovi. „Nechtělo se mi běžet, proto jsem se schoval za něj. Šetřil jsem si síly na finiš," usmíval se Paulík..

Spokojený nakonec byl i poražený. „Druhé místo beru. Na dobře připravené trati se mi dobře běželo. V Hodoníně je velmi pěkný a rychlý kros. Škoda toho finiše. Ke konci mi zavazeli lidé, ale na to se nechci vymlouvat," prohlásil Hyl, který se zúčastnil běžeckého seriálu vůbec poprvé. „Závodu jsem se zúčastnil na doporučení trenéra, který žije v Bratislavě," řekl Hyl.

Slovenský vytrvalec běhá spíše na dráze a silnici. Kros běžel po delší době. „V Hodoníně jsem byl vůbec poprvé," řekl závodník z Lučence.

Třetí příčku obsadil další Slovák, Milan Fedák, čtvrtý byl loňský vítěz Jakub Valachovič. Nejlepšíz okresních běžců, rohatecký Luděk Durďák, doběhl až osmý. „Mám za sebou ostrý start do další běžecké sezony. Musím říct, že i když výkonnostně dost oproti loňsku zaostávám, výsledek na Hodonínském krosu mě vzhledem k okolnostem příjemně překvapil," pronesl dvojnásobný vítěz Moravsko-Slovenského běžeckého poháru.

Mezi ženami se o překonání traťového rekordu Radky Vodičkové z roku 2007 pokoušela Tereza Korvasová. Hodonínská dorostenka předvedla úchvatný výkon, soupeřky nechala daleko za sebou, ale k pokoření rekordu jí scházelo devět vteřin.

„Je to škoda, protože ve druhém kole jsem trochu zvolnila, což byla chyba," posteskla si svěřenkyně trenéra Antonína Slezáka. Závodnice AK Hodonín porazila druhou Adrianu Slaníkovou o tři minuty. Třetí příčku obsadila Zuzana Nováčková.

„Běželo se mi dobře, jen škoda, že nebylo větší teplo. Ale na druhé straně, terén byl dobrý," uvedla Korvasová, která okolí stadionu U Červených domků velmi dobře zná z pravidelných tréninků. „Každý týden tady pravidelně běháme, takže trať jsem dobře znala," usmívala se Korvasová.

Závod juniorů ovládl Filip Sasínek. „Neběžel jsem naplno. Byl jsem s kluky domluvený, že začnemevolněji. Bylo celkem zima a ani trenér nechtěl, abychom startovali. Bylo to místo tréninku," uvedl v cíli halový mistr České republiky, který má před sebou národní šampionát v krosu a kondiční soustředění do Itálie. „Byla by velká škoda, kdybych kvůli dnešnímu zápasu onemocněl," pronesl Sasínek.

Mezi veterány triumfovali Eduard Králík, Peter Portašík, Vladimír Varmuža, Ferdinand Husár, Ján Kocák, Kateřina Doubková a Marta Durnová.

Celkem se na start hlavního závodu postavilo 116 závodníků. „S účastí musíme být spokojení, protože dnes je v okolí spousta závodů. Běží se v Brně nebo ve Zlíně," hlásil ředitel společného Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2013 Pavel Bíla.

Hodonínský kros 2013, 10. ročník

Memoriál Jardy Chromého (5,6 kilometru)

Muži: 1. Roman Paulík (Břeclav), 2. Lukáš Hyl (Malatina), 3. Milan Fedák (Martin)

Muži nad 40 let: 1. Eduard Králík (Skalica), 2. Jan Miškeřík (Lipov), 3. Jiří Brožík (BK Hodonín)

Muži nad 50 let: 1. Peter Portašík (Skalica), 2. Jaroslav Hutyra (Myjava), 23. Josef Veverka (Čejkovice)

Memoriál Josefa Šťavíka (5,6 kilometru)

Muži nad 60 let: 1. Vladimír Varmuža (BK Hodonín), 2.Lubomír Bartál (BK Hodonín), 3. Miroslav Mikuš (Radošovce)

Muži nad 65 let: 1. Ferdinand Husár (Trenčín), 2. Josef Šohaj (Uherský Brdo), 3. Karel Karas (BK Hodonín)

Muži nad 70 let: 1. Ján Kocák (Holíč), 2. Květoslav Hána (Veselí nad Moravou), 3. Jozef Sedláček (Boleráz)

Memoriál Jaroslava Štruppa (5,6 kilometru)

Ženy: 1. Tereza Korvasová (AK Hodonín), 2. Adriana Slaníková (KRASO Uherské Hradiště), 3. Zuzana Farkašová (STU Bratislava)

Ženy nad 35 let: 1. Kateřina Doubková (AK Perná), 2. Jana Kadlecová (AK Hodonín), 3. Andrea Vačková (Senica)

Ženy nad 45 let: 1. Marta Durnová (Veselí nad Moravou), 2. Anna Portášiková (Skalica), 3. Petra Halásová (Štrbské Pleso)

Antošova míle (1,4 kilometru)

Junioři: 1. Dominik Kubalák, 2. David Herka (oba AK Hodonín), 3. Tibor Horváth (Malacky)

Juniorky: 1. Mária Fuksová (Borský Svätý Jur), 2. Veronika Plánková (Kyjov), 3. Anna Jurčáková (Borský Svätý Jur)

Dorostenci: 1. Filip Sasínek (AK Hodonín), 2. Ondrej Marenčík (Holíč), 3. Elvis Gunar (Malacky)

Dorostenky: 1. Natálie Kolajová (AK Hodonín), 2. Markéta Sedláčková (Kyjov), 3. Kristína Pavlíková (Borský Svätý Jur).

 

Autor: Libor Kopl