V Blažovicích byl králem Lukáš Kučera

29.09.2012 17:11

Modrá obloha a sluncem zalitá vesnice vítala již od časného rána davy účastníků letošního Svatováclavského běhu v Blažovicích. A že se počasí vydařilo, tomu věřte. Už několik měsíců tak krásně nebylo. Asi si to dokážou pořadatelé zdejšího závodu správně objednat. V posledních letech jim podmínky mimořádně vychází.

Muži se okamžitě rozdělili

Ihned po startu vyrazil vpřed jako hladový vlk za ovcí Lukáš Kučera /VSK Univerzita Brno – 35:48/ a nenechal nikoho na pochybách, že si přijel pro vítězství. Konečně se také při práci s počítači čipové firmy, která měřila závod, dokázal rozcvičit, jelikož si jako předkrm dal krátký závod na 6,5, který se běžel jako memoriál Aloise Plcha, jenž při tomto závodě před léty zemřel, a samozřejmě ho také vyhrál.

Tak se už nemohl vymlouvat na to, že neměl čas se rozcvičit. Ovšem velmi zdatně mu sekundoval Daniel Orálek /AC Moravská Slávia Brno – 36:17/, přestože měl v nohách vyčerpávající sobotní ostravský maratón. Vydržel s Lukášem víc jak dvě kola v háku a zvládl závod s velkou bravurou na to, co měl za sebou.

Třetí místo pak vybojoval velmi chytře běžící Petr Kotyza /VSK Univerzita Brno – 37:19/, který se v posledním kole poradil s výborně běžícím Pavlem Dvořákem /Biatlon Prostějov – 37:31/.

Ženy měly závod dramatičtější

Na čela se totiž nejdříve usadila Patrícia Gánovská /Šport Team Hritz – 42:51/, jenže již od druhého kola ji začala stahovat Irena Pospíšilová /AHA Vyškov – 42:36/, která si rozumně rozvrhla síly a proto dokázala ve třetím kole Patrícii předběhnout a v Blažovicích vyhrát.

Třetí místo obsadila nestárnoucí Ivana Martincová /Moravská Slávia Brno – 45:21/. Ta jen přesvědčila, že se opět dostává do formy.

Blažovice jsou moravské Běchovice

Státní svátek 28. září slaví moravští běžci již několik let v moravské vísce nedaleko Brna, známé svou pohostinností a perfektní organizací závodu. Letos samozřejmě také. Nakonec i počasí nebylo jako obvykle úplně proti.

Také díky tomu si báječnou atmosféru svátečního dne ve sluncem zalitých Blažovicích, kterou tradičně po závodech dětí zahájila státní hymna, mohli vychutnat všichni účastníci plnými doušky. A opět jich sem přijelo hodně.

Tím také zároveň poděkovali všem pořadatelům ze Společnosti přátel Svatováclavského běhu – sdružení „Vévoda,“ obci Blažovice, TJ Blažovice, Orlům z Blažovic a SDH Blažovice v jejichž čele stál František Kubínek s rodinou, za opravdu úžasný den, naplněný až po okraj sportovními zážitky. Ne nadarmo se této vesnici přezdívá moravské Běchovice.

Vyšlo parádní počasí

To si pochvalovali všichni běžci a nejvíce spokojené byly děti, které se na trávě zdejšího stadionu mohly vyřádit do sytosti.

„Konečně jsem se jednou rozcvičil,“ komentoval svůj výkon Lukáš Kučera. „Vždycky jsem musel vyrazit přímo od počítače a dnes jsem měl už jeden závod za sebou, tak to bylo lepší, ale úplně ideálně se mi neběželo. Čekal jsem, že to půjde lépe.“

„Byl jsem docela překvapený, jak mi to po včerejším maratónu šlo,“ přiznal se Dan Orálek. „Normálně bych závod po takové zátěži neběžel, ale chtěl jsem vyhrát po dvanácté Triexpert cup, tak mi nic jiného nezbývalo. A vůbec to nebylo špatné.“

„Počkal jsem si na třetí kolo, pak v kopci nastoupil a podařilo se mi Pavla setřást, takže jsem si mohl už zbytek trati jen kontrolovat pozici,“ usmíval se spokojeně Petr Kotyza.

„Musela jsem jít úplně na doraz, abych Patrícii dotáhla a opravdu jsem toho měla dost,“ kroutila hlavou Irena Pospíšilová. „Už hodně dlouho jsem se tak nezmáčkla.“

„Letos mi to neběhá tak dobře jako loni,“ konstatovala Patrícia Gánovská. „Po Beskydské sedmičce mám problém se svalem, tak už jen dám plánovaný maratón a letos zbytek sezóny vypustím, abych se dala dohromady.“

„Jsem zdravá, to se pak běhá dobře,“ smála se výborně naladěná Ivana Martincová. „Teď ještě, aby dobře dopadl i maratón a budu spokojená.“

A spokojení byli dnes v Blažovicích úplně všichni. Po závodech se přímo na hřišti rozběhl obrovský piknik. A protože zde zároveň zakončil svoji pouť i letošní Cyrilo-Metodějský maratón a tak se slavilo na fotbalovém trávníku až do večera.

Když vyjde počasí, je to v Blažovicích vždycky paráda a nikomu se ani nechce domů. Jídla a pití je dost. A jakmile zábavu navíc podpoří i živá muzika, není se co divit, že se nikdo nikam moc nespěchal.

Za to všechno patří velké poděkování všem organizátorům Svatováclavské­ho běhu.

Jen více takových pohodových rodinných závodů. A hned bude na světě líp.

Autorem článku je Zdeněk Smutný, zkušený a zásadový trenér z Nemojan, který se již 40 let věnuje běhání. Trénování jiných a častá účast na závodech se staly součástmi jeho životního stylu. Často se liší svými názory od ostatních a mnohdy jde tvrdohlavě proti zkostnatělým názorům některých lidí. Jeho pravidelné všeobecné tréninkové plány najdete na stránkách AK Drnovice.

https://www.bezvabeh.cz/clanek/3076-v-blazovicich-si-nejlepe-vedli-kucera-a-pospisilova