Štěpánský běh v Kyjově - skončil po 50 letech

28.12.2012 08:02

Konec nejstaršího běžeckého závodu pořádaného v okrese Hodonín,

to byl ten nejsmutnější vánoční dárek pro běžce .

50.ročníků a dost řekla rodina Vrbovských a tak se s tímto závodem přišlo do Kyjova rozloučit a hlavně jim poděkovat početné pole vytrvalců (154 v cíli) za to, že si každý rok ubrali ze svých Vánoc a naopak přidali běžcům další vánoční dárek v podobě ,,Štěpánského běhu,,.

Samotný závod přinesl velký atak mladých na přední místa. Loňské prvenství obhájil v pohodě běžící Roman Paulík, minutu za ním si pro druhé místo doběhl 16 letý dorostenec Filip Sasínek a měl dalších 34 s náskok na zkušeného Luďka Durďáka.

Ženám kralovala 16 letá dorostenka Tereza Korvasová. Porazila o 33 s olympijskou vítězku ve veslování Mirku Knapkovou a až třetí doběhla Irena Pospíšilová.

 

Všechny vítěze ale zastínila zpráva o tom, že populární vánoční závod končí. Organizátoři v čele s dlouholetým šéfem Atletického klubu Kyjov Aloisem Vrbovským se rozhodli, že jubilejní padesátý ročník bude tím úplně posledním.

„Konec nejstaršího běžeckého závodu pořádaného v okrese Hodonín byl ten nejsmutnější vánoční dárek pro běžce," uvedl šéf společného Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2012 Pavel Bíla.

S populárním závodem se tak přišlo do Kyjova rozloučit početné pole vytrvalců. Na start hlavního závodu se postavilo 154 závodníků.

Samotný závod přinesl velký atak mladých běžců na přední místa. Loňské prvenství obhájil v pohodě běžící Roman Paulík. „Bylo to slušné. Počasí vyšlo, běželo se mi dobře. Akorát jsem čekal, že čas bude lepší. Trochu mi chyběli soupeři. Myslel jsem si, že přijede víc lidí, když je to padesátý ročník?" uvedl Paulík v cíli.

Člen Lokomotivy Břeclav zvítězil v Kyjově podruhé v řadě. „Loni jsem ale běžel rychleji," upozornil Paulík.

Stejně jako ostatní závodníky i dvojnásobného vítěze Štěpánského běhu mrzí, že populární závod se letos uskutečnil naposledy. „Je to velká škoda, protože v Kyjově vždy závodili velké osobnosti," prohlásil Paulík.

Necelou minutu za ním si pro druhé místo doběhl šestnáctiletý dorostenec Filip Sasínek. Hodonínský dorostenec porazil třetího Luďka Durďáka o čtyřiatřicet vteřin. „Běželo se mi dobře. Ze začátku jsem to sice napálil, pak mi trochu docházely síly, ale když jsem se ohlédl a uviděl za sebou velkou mezeru, závod jsem v klidu dokončil," uvedl v cíli populárního závodu Filip Sasínek.

Závod žen ovládla šestnáctiletá dorostenka Tereza Korvasová. Členka AK Hodonín porazila o třiatřicet vteřin olympijskou vítězku ve veslování Miroslavu Knapkovou. Až třetí doběhla vyškovská běžkyně Irena Pospíšilová.

„Jsem spokojená. Z vítězství mám velkou radost, i když vím, že mě v dalších týdnech a měsících čeká spousta práce," uvedla Tereza Korvasová.

Rodačka z Vnorov porazila v Kyjově i Miroslavu Knapkovou. „Z toho mám taky velkou radost, ale na druhé straně ona není typická atletka. Ale každého určitě potěší, když porazí olympijskou vítězku," umívala se Korvasová.

Závod starších žákyň vyhrála Natálie Kolajová. Trojnásobná mistryně České republiky završila v domácím prostředí báječný rok. „Běželo se mi dobře. Sice po Vánocích nejsem v optimální formě, ale počasí bylo slušné, takže jsem spokojená," dodala Kolajová, která bude v nadcházející sezoně hájit barvy hodonínského klubu.

Štěpánský běh, 50. ročník

 

Muži: 1. Roman Paulík (Lokomotiva Břeclav – 17:28)

Muži nad 40 let: 1. Milan Nikodém (Myjava – 19:26)

Muži nad 50 let: 1. Jaroslav Hutyra (Myjava – 20:09)

Muži nad 60 let: 1. Vladimír Varmuža (BK Hodonín – 23:04)

Muži nad 65 let: 1. František Joch (ARIMO Strážnice – 24:45)

Ženy: 1. Miroslava Knapková (Brno – 20:43)

Ženy nad 35 let: 1. Jana Kadlecová (AK Hodonín, 22:26)

Ženy nad 45 let: 1. Marta Durnová (BRANOPAC Veselí nad Moravou – 23:52).

Junioři: 1. Jakub Šlampa (AK Hodonín – 24:33)

Juniorky: 1. Adriana Slaníková (SK Kraso Uherské Hradiště – 22:58)

Dorostenci: 1. Filip Sasínek (AK Hodonín – 18:24)

Dorostenky: 1. Tereza Korvasová (AK Hodonín – 20:10)

Autor: Libor Kopl