mLADÁ HVĚZDA

25.03.2012 20:48

Komentování závodů má své nevýhody a taky výhody.

Co mi nejvíc vadí, že při tom přicházím o takové zákulisní dění jak před startem, tak i po doběhu. Jsem prakticky přikován v prostoru startu a cíle. Veškeré dění je podmíněno informacemi od pořadatelů, rozhodčích a většinou i co mi přijde v ten pravý okamžik na mysl a pak mi to vyletí z huby.

Atd.

Výhodu to má v tom, že prakticky díky komentování znám podle běhu, dresu, zvukového projevu atd. většinu startovního pole. A to nejen hlavního závodu, ale i v dětských kategoriích.

Dá se říct, že rozhodčí znají účastníky dětských kategoriích od malička, až po dospělost. A sledovat, jak se prakticky od plenek mění každým rokem – no to je fakt zážitek. A když vezmu příklad, že se za rok setkáme na závodech nejmíň 20 x – tak bych o tom již mohl napsat knížku. Taková Terezka Korvasová (letos již 2x Mistryně ČR v dorostenkách – 1 500 m, 3 000 m ) no tu máme v databázi již deset let. U ní by rozhodčí mohli vyprávět, jak si odmalička stěžovala, že jsou tratě krátké, kde musí stát na startu atd.

Ale proč to všechno tady píšu. V sobotu jsem při komentování Hodonínského krosu zjistil, že máme dalšího profesionálního běžce – a to čtyřletého.

Je to až zarážející, jak ti malí dokážou každým dalším závodem dát najevo rodičům, že oni již nepotřebují před startem nějaké rady, již vůbec to držení za ruku atd.

Tím běžcem je letos 4 letý Jakub Holek.

Nás rozhodčí si získal již při svém prvním běžeckém závodě před pár lety v Dolních Bojanovicích. Tehdy měl ještě trenky plné plenek, ale to mu vůbec nevadilo v tom, aby rozhodčím neustále běhal v prostoru cíle. Tehdy jsme odhadovali, že než se dostal na start své kategorie na 60 m, tak tam naběhal snad 2 km. Ale hlavně, on byl neustále veselý.

No a teď v sobotu jsem zjistil, že Jakub nemá žádný úsměv (maminka ihned vysvětlila – začínáme se stydět) a ještě více jsem se pobavil, když jsem se díval na fotky ze závodu. Mamka se snažila, ale ten výraz Jakuba hovoří za vše – no prostě je nad věcí. Přece nezávodí poprvé .

Podívejte na dvě fotky, před 2 lety a letos.