HHS 2012 pro Kocourka

19.12.2012 18:41

Kocourek udolal ve finiši mezinárodního závodu Maďara Minczera

Hodonín – Oproti roku 2011 se zlepšil o sedmnáct vteřin. Tentokrát však bojoval o své vítězství až do konce. Český běžec Milan Kocourek obhájil v mezistátním silničním závodě Hodonín – Holíč – Skalica loňské prvenství, když trať dlouhou 12,6 kilometru zvládl za 38:34. Pětadvacetiletý vytrvalec AK Kroměříž však zvítězil o pouhou vteřinu. Druhého Maďara Albert Minczer udolal až v závěrečném finiši. Třetí překvapivě doběhl Roman Rudolecký z Univerzity Brno. Čtvrtý byl další člen Benedek teamu Sándor Szabo a pátou příčku obsadil Jiří Homoláč.

Ženám kralovala účastnice olympijských her v Londýně Katarína Berešová. Závodnice z Košic doběhla do cíle v čase 46:31 na šestadvacátém místě.

Kocourek potvrdil ve dvaadvacátém ročníku populárního závodu roli velkého favorita. Triumf českého reprezentanta tipoval těsně před startem i Pavel Bíla. „Kocourek skončil na mistrovství Evropy v krosu dvanáctý, což je fantastický výsledek. Je to top běžec. Maďaři, kteří přijeli v silné sestavě, ho však nenechají jen tak vyhrát. Určitě ho budou prohánět," předpovídal ředitel společného Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2012. Že se Bílá nemýlil, ukázal průběh sobotního závodu.

Z registrovaných 442 závodníků se na start postavilo o stovku méně běžců a běžkyň. „Může za to ledovka, která panovala zejména v Čechách a nedovolila mnohým závodníkům dorazit. Ti, co přijeli se museli utkat s deštěm a silným větrem, který je na trase doprovázel," pravil Bíla.

Po odstartování před radnicí v Hodoníně zamířili běžci k hraničnímu přechodu, přeběhli řeku Moravu a pokračovali k Holíči. Ze slovenského města čekalo na závodníky pekelných pět kilometrů v silném bočním větru a závěrečný kilometr skrz nádherné historické centrum Skalice. Celkem trasa měřila 12,6 kilometrů

Nejlépe se s náročnou tratí vypořádal kroměřížský vytrvalec Milan Kocourek, který minulý týden zaběhl historicky nejlepší český výsledek v seniorské kategorii krosového mistrovství Evropy. Kocourek v sobotu o jednu vteřinu překonal maďarského Alberta Minczera. „Chtěl jsme běžet sám, ale nakonec jsem na to doplatil, protože mě Minczer tři kilometry před cílem dohnal a trochu jsme si zafinišovali," usmíval se v cíli spokojený vítěz.

Pětadvacetiletý závodník toho ale měl v cíli až nad hlavu. „Byl to hodně těžký závod. Počasí bylo celkem slušné, déšť mi nevadil, ani zima mi nebyla. Ale vítr byl nepříjemný. Hodně jsem se vystříkal," prohlásil Kocourek.

Třetí skončil Roman Rudolecký, který je Kocourkův parťák z tréninkové skupiny Jiřího Sequenta. Také člen Univerzity Brno o vteřinu přemohl svého soupeře. Čtvrtým v cíli byl Maďar Sándor Szabo. Tendoběhl v čase 39:18. Pátou příčku obsadil stejně jako vloni Jiří Homoláč.

Nejlepší ženou byla Slovenka Katarína Berešová. Účastnice maratonu na olympijských hrách v Londýně doběhla do cíle v čase 46:31. „Do závodu jsem dala opravdu všechno. Hodnhě mě trápil nárazový a silný vítr, který byl na závodě nejtěžší," uvedla Bérešová.

Závodnice Obalservisu Košice letos prožila mimořádně úspěšný rok. „Splnila jsem si dva sny. Dokončila jsem inženýrské studium a dostala se na Olympijské hry v Londýně ," řekla Bérešová, která se do Hodonína ráda vrací. „Pro mě jeto taková tradice. Závodu Hodonín – Holíč – Skalica se účastním pravidelně. Podle mě tato akce patří k předvánočnímu období," pronesla sympatická běžkyně.

Druhá skončila mezi ženami Maďarka Katalin Farkasová, třetí byla Lubomíra Maníková. Čtvrtá doběhla juniorka Carmen Beshirová.

Nejlepším okresním běžcem v cílil byl Luděk Durďák. Rohatecký vytrvalec Luděk Durďák skončil v absolutním pořadí osmnáctý. „Deset dní jsem odpočíval. Proto jsem šel do závodu hlavně s tím, že si běh užiji. S výkonem jsem spokojený," uvedl Luděk Durďák.

Ten letos prožil mimořádnou sezonu. „Byl to rok snů. Ke konci mi sice docházeli síly, ale první polovina sezony byla naprosto úžasná, protože jsem vyhrál i několik závodů, což se mi nikdy ani nesnilo," řekl Durďák.

Velký výkon předvedl i nejstarší účastník závodu. Jiří Soukup z Hradce Králové dokázal v pětaosmdesáti letech zaběhnout trať mezi Hodonínem a Skalicí za 1:59:15 hodiny.

Soukupa na trati doprovázel i vnuk Aleš. „Celým během jsem se se spíš protrápil, jelikož jsem moc nenatrénoval a v pátek večer porušil životosprávu ve sklípku, ale přesto jsem rád že sem ho celý zvládl a mohl si zaběhnout se svým dědou," prohlásil po premiérovém závodě čtyřiadvacetiletý Aleš Soukup z Hýsel.

Podobný respekt si zaslouží i polský Stefaniak Zbygniev, který se v běžném životě pohybuje na invalidním vozíku. Známý Polák celou trasu překonal pomocí francouzských holí, silných paží a především díky nezdolné vůli.

Závod dokončil i Milan Viktora. Známý hodonínský veslař se na start náročného podniku postavil stejně jako několik fotbalistů vůbec poprvé. „Moc dobře se mi neběželo, protože foukal silný boční vít. Byla to hrůza. Čas jsem vůbec nesledoval, ale nakonec jsem s výkonem spokojený," pronesl Viktora.

Přední okresní sportovec plánoval start na známém běhu už v minulosti. Čas si však našel až letos. „V minulosti se běh křížil s veslařskými závody. Letos to konečně vyšlo. Chtěl bych startovat i za rok," řekl Viktora, který nebyl po absolvování více než dvanáctikilometrové trati ani příliš unavený. „S veslováním se to moc srovnat nedá, protože na vodě závodím na dva kilometry, kdežto tady je to šestkrát delší," připomněl Viktora, který obsadil třiatřicátou příčku.

Patnáctou minut za dvaadvacetiletým veslařem doběhl do cíle Karel Mecl. Zkušený běžec zatím nevynechal ani jeden ročník mezinárodního silničního závodu. „Startoval jsem po dvaadvacáté," řekl Mecl. „Letos se mně to líbilo. Ale síly rychleji ubývají. Trať se mi navíc zdá každým rokem delší," přidal.

Mecl letos spoléhal na kamaráda Radka Matoucha. „Celou dobu mě táhl a pomáhal mi," přiznal známý fanoušek pražské Slavie.

Běžcům dělal doprovod stejně jako v předchozích letech známý velocipedista Josef Zimovčák. „Blíží se Vánoce a mně to i přesto, že nepadá sníh, připadá kouzelné. Věřím, že si ti nejlepší dokázali náročný závod užít. Pro mě to byl zážitek, že se jsem se mohl dívat za sebe na úžasné běžce," pravil na náměstí ve Skalici Zimovčák, který vidí v závodu i kus symboliky. „Pamatuji si závody, kdy se na hranicích museli dávat pasy a startovní čísla. Všichni se tomu smáli a já na to i po letech moc rád vzpomínám," dodal Zimovčák.

Hodonín – Holíč – Skalica 2012, 22. ročník

Muži: 1. Milan Kocourek (AK Kroměříž – 38:34), 2. Albert Minczer (Benedek team – 38:35), 3. Roman Rudolecký (Univerzita Brno 39:17).

Muži nad 40 let: 1. Ján Križák (AŠK Grafobal Skalica – 43:17), 2. Orest Babjak (JM Demolex Bardejov – 43:20), 3. Ervin Beshir (SK Zdice – 44:21).

Muži nad 50 let: 1. Peter Klimeš (Slavoj Stará Boleslav – 45:57), 2. Pavel Kratochcíl (Sokol rudíkov – 46:25), 3. Kazimierz Mare Kamola (Ad Blue Pulawy – 47:57).

Muži nad 60 let: 1. Zykmunt Markam Lyznicki (MOK Mszana Dolna – 50:34), 2. Miroslav Kováč (Trenčín – 53:17), 3. Vladimír Varmuža (BK Hodonín – 53:27).

Muži nad 65 let: 1. Ferdinand Husár (Trenčín – 58:18), 2. Karel Karas (BK Hodonín – 1:01:03), 3. Miroslav Hajossy (AK Junior Holíč – 1:04:20).

Muži nad 70 let: 1.Viliam Novák (Železná studnička Bratislava – 57:14), 2. František Joch (Arimo Strážnice – 1:00:00), 3. Karol Petöcz (RUN for FUN Bratislava – 1:01:08).

Muži nad 80 let: 1. Jiří Soukup (TJ L 100 Hradec Králové – 1:59:15)

Ženy: 1. Katarína Berešová (TJ Obalservis Košice – 46:31), 2. Ľubomíra Maníková (AK Spartak Dubnica – 48:51), 3. Katarína Pokorná (Slávia STU Bratislava – 51:07).

Ženy nad 35 let: 1. Katalin Farkas (Benedek team – 48:28), 2. Jana Kadlecová (AK Hodonín – 54:26), 3. Kornelia Pasztor (Benedek team – 58:05).

Ženy nad 45 let: 1. Alena Krcháková (AC Moravská Slavia Brno – 54:31), 2. Marta Durnová (Branopac Veselí nad Moravou – 58:17), 3. Anna Portášiková (ASK Grafobal Skalica – 59:36).

Junioři: 1. Michal Gorkiewicz (Olkusz – 46:26), 2. Artur Januszek Olkusz (48:20), 3. Michal Bechný (Nový Jičín – 49:34).

Juniorky: 1. Carmen Beshirová (SK Zdice – 50:37), 2. Adriana Slaníková (SK Kraso Uherské Hradiště – 56:44), 3. Petra Staňová (1:01:18).

Autor: Libor Kopl