Běh osvobození Vacenovic 2012

15.04.2012 16:34

 

Čtvrtý závod společného Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2012 měl nečekanou vítězku. Tereza Korvasová vyhrála závod dorostenek a o pár desítek minut později i hlavní závod žen. Vítězství nejmladší závodnice je sice trochu překvapivé, každopádně zcela zasloužené. Bronzová medailistka z nedávného národního šampionátu v krosu utekla všem pronásledovatelkám a do cíle doběhla se slušným náskokem.

„Běžela to pod sedmnáct minut, což jsme chtěli. Terezka je na dlouhé trati stavěná. Nemá s nimi problémy. V závodě dorostenek se jenom rozklusala. V hlavním závodě už předvedla, na co doopravdy má. Má natrénováno, takže mně kjejí výkon nepřekvapil,“ uvedl trenéra atletického hodonínského klubu Antonín Slezák.

Právě pod jeho vedením vyrůstá z Korvasové výtečná běžkyně. „Běželo se mi dobře. Ze čtyř kilometrů jsem ale měla strach, protože jsem to běžela poprvé v životě,“ uvedla v cíli Korvasová.

Rodačce ze Vnorov náročný terén vyhovuje. První kolo absolvovala Korvasová ve společnosti otce Josefa, od poloviny závodu však spoléhala pouze sama na sebe. „Byla to taktika. Trenér chtěl, abych běžela s taťkou. V náběhu do druhého kola jsem mu začala utíkat,“ pravila Korvasová po prvním závodě mezi ženami.

Druhá skončila ve Vacenovicích Irena Pospíšilová, která po většinu závodu bojovala s Kateřinou Doubkovou. V závěru měla více sil závodnice AHA Vyškov, která si nakonec doběhla pro stříbro. Na víc Pospíšilová v sobotu neměla. „Korvasová je kvalitní běžkyně, takže se dalo čekat, že poběží dobře. Já jsem se snažila držet Kateřiny Doubkové. Ve druhém kole jsem měla síly, tak jsem se snažila dohnat vedoucí Korvasovou. Ta ovšem v závěru zase zrychlila, a pak už to nešlo,“ uvedla vyškovská běžkyně.

Ta si na počasí nestěžovala. „Vítr byl sice nepříjemný, ale jinak to bylo dobré,“ řekla.

Mezi muži kraloval Lukáš Olejníček. Třiadvacetiletý vytrvalec obhájil na Slovácku bez větších problémů loňské vítězství. „Pro mě to byl kvalitní trénink,“ pravil Olejníček. Profesionálnímu běžci na středních a dlouhých tratích startující v dresu AC Moravské Slavie Brno nikdo nestačil. „Viděl jsem, že tady nikdo ze soupeřů není, tak jsem čekal, že od startu poběžím sám. Prognózy se naplnily. Od začátku závodu jsem si držel svoje tempo. Dával jsem si pozor hlavně na nohy a kořeny. Vyhýbal jsem se i závodníkům, kteří běželi o kolo zpět,“ pronesl Olejníček.

Ten se stal v roce 2011 mistrem České republiky v běhu do schodů. Brněnskému závodníkovi ovšem nevadil ani přírodní povrch. „Nic mě nepřekvapilo. Ve Vacenovicích už jsme poněkolikáté. "Sice dost foukalo a vítr nebyl příjemný, ale kromě něj bylo všechno super. Teplota byla příjemná,“ řekl Olejníček.

Druhý doběhl do cíle šestikilometrové trati Petr Kotyza, který stejně jako vloni vyhrál mužskou kategorii nad čtyřicet let. „Vzal jsem si nové boty a šel jsem si pro vítězství ve veteránech,“ usmíval se Kotyza.

Několikanásobný vítěz Běhu osvobození Vacenovic na celkové prvenství nepomýšlel. „Každý ví, jak na tom je. Olejníček je navíc o trochu mladší než já,“ usmíval se o generaci starší Kotyza.

Ten jezdí na Hodonínsko pravidelně. „Pocházím z Nemotic, což je kousek. Vacenovice byly vždy mojí domácí tratí. Jezdím sem od mládí. Teď tam vozím děti. Měl jsem tu pět svěřenců a hned čtyři skončili na stupních vítězů. Moje druhé místo je spíše takový bonbónek,“ řekl Kotyza.

Z okresních běžců se dařilo veteránu Petru Kadlecovi, který skončil v absolutním pořadí čtvrtý, hned za milotickým vytrvalcem doběhla lipovská dvojice Dušan Tomčal a Jan Miškeřík. Letošní ročník vynechal Luděk Durďák. Rohatecký vytrvalec se šetřil na nedělní maraton ve Vídni.

Celkem se na start hlavního závodu postavilo deset žen a pětašedesát mužů. „Jsem nadmíru spokojená. Máme rekordní účast, ve všech kategoriích dohromady startovalo 246 závodníků. Počasí mohlo být i lepší, ale jsme rádi, že nepršelo. I když vítr byl hodně ostrý,“ zhodnotila osmatřicátý ročník ředitelka závodu Eva Bařáková.

V mládežnických kategoriích se neztratily ani domácí naděje. „Jsem ráda, že se přihlásilo i pár domácích dětí. Ještě by to chtělo více potrénovat,“ dodala Bařáková.

Sobotnímu závodu předcházel menší slavnostní ceremoniál, když ředitel společného Moravsko-slovenského běžeckého poháru Pavel Bíla předal Květoslavu Hánovi, který ve středu 11. dubna oslavil pětasedmdesáté narozeniny, vkusné hodiny. „Ať ti dobře utíká,“ popřál jubilantovi Bíla.

Autor: Libor Kopl