V Moravském Písku padl rekord

30.06.2015 18:41

Moravský Písek – Podali skvělý výkon, připsali si další triumf v kariéře, navíc o deset vteřin překonali traťový rekord. Tohle všechno by však nejraději vyměnili za zdraví umírající maminky. Právě jí totiž brněnští vytrvalci Martin a Lukáš Kučerovi věnovali vítězství v Moravském Písku, kde na šestikilometrové trati nenašli přemožitele. Známá bratrská dvojice do cíle doběhla v čase 18:54 minuty spČlenové Univerzity Brno tak na dalším ročníku Memoriálu Zdeňka Damborského do puntíku splnili cíl, se kterým do patnáctého závoduMoravsko-slovenského běžeckého poháru 2015 šli. „Měli jsme to tak v plánu. Umírá nám mamka, tak jsme jí to vítězství chtěli věnovat. Je lepší, když nikdo z nás neskončil druhý," prohlásil v cíli Martin Kučera. Ten cítil v nohách po minulých dvou akcích značnou únavu. Nakonecbolest překonal a navázal na Hodonínsku na svůj loňský triumf. „Byl jsem takový nevyspaný, ale nakonec to šlo celkem dobře," řekl starší ze sourozenců, který si pochvaloval ideální podmínky. „Počasí bylo dobré. Tady vždycky hrozně fouká, takže jsme to letos měli na silnici zadarmo. Loni jsme se proti větru pořádně nadřeli," připomněl Martin Kučera.

Ten přiznal, že nechtěl traťový rekord překonat o příliš mnoho vteřin. „Chtěli jsme být trochu vyčůraní, abychom ho mohli příští rok zase o něco zlepšit," usmíval se jeden ze dvou vítězů.

Martin Kučera loni zvládl šestikilometrovou trať za 19:04, v sobotu tento skvělý čas společně s mladším bratrem Lukášem ještě o deset vteřin vylepšil. „Bylo to rozběhnuté rychleji, než jsme původně plánovali. Pro mě to bylo hodně těžké, protože v poslední době se cítím dost unavený. Protože ve čtvrtek odjíždím na mistrovství Evropy v běhu do vrchu, tak se mi navíc změnily tréninkové podmínky. Čtrnáct dní jsem vůbec nebyl na dráze," pronesl Lukáš Kučera, který rovněž nebyl před startem ve své kůži. „Cítil jsem se bez energie. I při závodu to bylo podobné," přiznal mladší ze sourozenců.

Lukáš Kučera se chytil až při seběhu ze silnice na polní cestu. „Tam to hodně klouže, takže se to dost brzdilo. Věděl jsem, že tam to musím rozběhnout, i když jsem brzy pochopil, že asi umřu," řekl český reprezentant, který to s pomocí staršího bratra nakonec zvládl excelentně. „Poslední kilometr jsem však za Martinem spíše vlál," podotkl Lukáš Kučera.

Třetí doběhl do cíle Jan Kohut. Blanenský závodník, jenž hájí barvy Relax-Fit týmu, poměrně dlouho pomýšlel na první místo, ale na trati nezvládl nástup sourozenců Kučerových a nakonec musel být rád i za bronz. „Dlouho jsem se s nimi držel ve skupince. Chtěl jsem to na trati zkusit trochu roztáhnout, ale vzhledem k tomu, že nikdo nestál na odbočce, tak jsem nevěděl, kudy mám běžet. Proto jsem raději zůstal s bratry Kučerovými," uvedl blanenský vytrvalec, který startoval v Moravském Písku vůbec poprvé. „Kdybych trasu lépe znal, zaútočil bych," prozradil Kohut.

Ten se nyní připravuje spíše na delší tratě. „Teď trénuji hlavně na maraton a půlmaraton, takže zatímco kluci přede mnou zrychlili, já jsem běžel pořád stejně," řekl devětadvacetiletý závodník.

Čtvrtý skončil finišující Slovák Jakub Valachovič, pátou příčku obsadil mladík David Kákona. „Běželo se celkem dobře, ale začátek jsem hodně přepálil, pak už to až do konce bylo trápení. Měl jsem jít jinak," povzdechl si mladý hodonínský vytrvalec, který pomýšlel na ještě lepší umístění. Na zkušenější soupeře však neměl nárok. „Vedoucí trojice jsem se držel tak do kilometru, pak už jsem nestačil. Nakonec mě předehnal Kuba Valachovič a zbytek závodu běžel sám," uvedl Kákona.

Mezi ženami triumfovala favorizovaná Irena Pospíšilová. Členka AK Drnovice neměla v obci na Veselsku konkurenci. „Běžela jsem svým svižnějším tempem, protože jsme se nechtěla zavařit. Naopak jsem se chtěla hlavně dobře proběhnout, protože minulý týden jsem absolvovala dva závody, tak jsem z toho byla taková unavená," uvedla známá běžkyně, která zvítězila s obrovským náskokem před druhou Silvií Divišovou. Ta se radovala mezi veteránkami nad pětatřicet let. „V mé kategorii tady na té mojí úrovni nikdo není," krčila rameny Pospíšilová. Celkově třetí byla nestárnoucí Jana Kadlecová, která porazila Slovenku Eriku Farkašovou i nejlepší ženu nad pětačtyřicet let, Veselanku Martu Durnovou.

Na start hlavního závodu se v sobotu postavilo 102 mužů a žen. „Jsme nadmíru spokojení. Je to rekordní účast. Nikdy víc běžců u nás nebylo," pochlubil se ředitel závodu Josef Formánek.

V dětských kategoriích se představilo 174 chlapců a dívek. „Dorostenců a juniorů bylo čtrnáct, takže dohromady jsme tady měli 290 závodníků," dodal Formánek.
Zdroj: https://hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/sourozenci-kucerovi-spolecne-vyhrali-pro-umirajici-maminku-20150627.html