Štěpánský běh v Kyjově

27.12.2015 06:57

 

33-MSBP 2015 - ŠTĚPÁNSKÝ BĚH V KYJOVĚ - výsledky.xls (476672)

 

Robert Míč, Roman Paulík, Lukáš Olejníček

Třiapadesátý ročník populárního závodu přinesl dva rekordy. Pořadatelé Štěpánského běhu zaznamenali nejvyšší účast v historii, když se na start hlavního závodu se postavily více než dvě stovky mužů a žen. Vítěz Lukáš Olejníček navíc o šest vteřin překonal svůj loňský čas.

„Potřetí v řadě vítězství a potřetí v řadě traťový rekord, takže nemohu být nespokojený," culil se v cíli Lukáš Olejníček. „Nechtěl jsem běžet tak rychle, ale Robert to rozběhl svižně a znovu mi pomohl k tratovému rekordu," přidal s úsměvem.

Ke skvělému výkonu a perfektnímu času přednímu brněnskému závodníkovi rovněž pomohly ideální podmínky. „Sníh už v Kyjově nebyl několik let, takže žádná změna, ale pamatuji si na ročníky, kdy se na staré trati běhalo po sněhu a ledu. Nyní to bylo v naprosté pohodě," pochvaloval si Olejníček, který téměř celou dobu běžel ve dvojici s mladším kolegou Robertem Míčem. Zdatného soupeře se definitivně zbavil až na konci. „Až při náběhu do Kyjova, kde býval dřív cíl, jsem nastoupil, a stačilo to," řekl očekávaný vítěz, který má za sebou nejúspěšnější rok v kariéře. Olejníček totiž na mistrovství republiky získal pět medailí. Národní šampionát ovládl v běhu na deset kilometrů i na tři tisíce metrů překážek, stříbro získal v závodě na pět kilometrů a třetí příčku obsadil v přespolním běhu i v půlmaratonu. K úspěchům na republikových akcích přidal i čtyři akademické tituly. „Medailí mám přehršel. Teď se budu snažit to jenom zopakovat," uvedl sedmadvacetile­tý běžec.

Že by ale o Vánocích zůstal doma a užíval si sváteční pohody, neuvažoval. „Proto sem jezdím, abych přes svátky měl nad sebou takový bič. Vím, že když závodím, tak se nesmím přejídat a opíjet," prohlásil účastník mistrovství Evropy družstev v roce 2013.

Na první místo dlouho pomýšlet i Robert Míč. Třiadvacetiletý vytrvalec měl na trati jasný plán, ale zbavit se soka se mu nepodařilo a ve finiši už nebyl tak rychlý jako favorizovaný Olejníček. „Bylo to podobné jako loni. Běžel jsem celou dobu s Lukášem, který se mě držel. Čekal jsem, že mi z kopce dolů uteče, což se bohužel potvrdilo. Pokusil jsem se ho urvat na trati, ale nešlo se ho zbavit. Ve finiši mi to moc nejde, Lukáš je v něm naopak skvělý," pronesl Míč, který startoval v Kyjově podruhé, a zase z toho bylo stříbro.

Třetí na Hodonínsku skončil Roman Paulík. Vítěz Štěpánského běhu z let 2011 a 2012 od začátku do konce běžel sám. Na vedoucí dvojici neměl, před dotírajícím Slovákem Jakubem Valachovičem si zase držel odstup.

Mezi ženami kralovala Tereza Korvasová. Rodačka ze Vnorov loni nestačila na slovenskou reprezentantku Ľubomíru Maníkovou, v sobotu však neměla konkurenci. I když šetřila síly na nedělní akci v Jablonci nad Nisou, do cíle doběhla s velkým náskokem. „Štěpánský běh je mojí srdeční záležitost. Na závod jsem se moc těšila, i když jsem po Vánocích běžela spíše pro radost. Pořadatelé jsou však na nás přísní, protože kopcovitý terén není po zákuscích a cukroví zrovna ideální," prohlásila Tereza Korvasová. Hodonínskou odchovankyni, která nyní hájí barvy USK Praha, v Kyjově doprovázela celá rodina. Devatenáctiletá běžkyně se nikam nehnala a vychutnávala si příjemné počasí i tradiční pohodovou atmosféru. „Běžela jsem s vědomím, že v neděli mám další akci. Nechtěla jsem to příliš hrotit, protože mě čeká závod chodkyň v Jablonci nad Nisou," uvedla Korvasová.

Populární závod si nenechaly ujít ani další známé tváře. Letos se v Kyjově běželo již po třiapadesáté. „Padesát let byl start i cíl u vodojemu, poslední tři ročníky se ovšem konají na nové prodloužené trati, která začíná i končí na ulici Komenského před gymnáziem," informoval závodníky a diváky ředitel společného Moravsko-slovenského běžeckého poháru 2015 Pavel Bíla, kterýpodnik moderoval.

Nejstarším účastníkem byl osmaosmdesátiletý veterán Jiří Soukup z Hradce Králové.

V žákovském běhu se představilo čtyřiadvacet dětí. „Jsme nadmíru spokojení. I když počasí je pro toto roční období netypické, závodníkům přálo. Podmínky byly téměř ideální. Nefoukal vítr, nepršelo, teplota byla rovněž dobrá," řekl předseda Občanského sdružení Štěpánský běh v Kyjově Jan Kundrata. Toho potěšila především hojná účast startujících i vysoká úroveň závodníků. „Dokonce padl i traťový rekord, který nás povzbudí do dalších ročníků," dodal Kundrata.

Zdroj: https://hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/olejnicek-zavrsil-v-kyjove-hattrick-zavod-zen-ovladla-korvasova-20151226.html

Autor: Libor Kopl