Kam běží GRAND PRIX ZÁHORIA

02.09.2019 20:34

Napsat, nenapsat, řešit, neřešit…. To se mi od soboty honí hlavou. Ani nevíte, jak je to těžké po tom, co jste mi všichni přáli k narozeninám samé dobré věci psát tento článek.

A že se to někomu nebude líbit je jasné.

Přibližně vloni v tuto dobu jsem tady umístil článek, za jakých podmínek bude naše soutěž po 40.ročnících dál fungovat.

Bohužel, zatím co všechny závody GRAND PRIX SLOVÁCKA tuto podmínku zařazení splnili, tak GRAND PRIX ZÁHORIA si odhlasovalo jinou formu. Měl jsem na výběr, zda úplně zrušit vše, nebo pokračovat jenom v závodech GRAND PRIX SLOVÁCKA. Nakonec vyhrála srdeční záležitost a dál jsme pokračovali v rámci MSBP. Nemůžu si zde stěžovat (doposud) na žádný závod GRAND PRIX ZÁHORIA, tady je spolupráce na velmi dobré úrovni a hodně se snaží.

Bohužel. Co totálně ani po 11 letech nefunguje (mimo vyhlašování MSBP) je spolupráce a řízení jednotlivých závodů v rámci GRAND PRIX ZÁHORIA. Jednou za rok se sejít, tam dvě hodiny diskutovat o něčem, udělat usnesení, nechat odhlasovat a sejít se zas za rok. Jenomže, závody naší soutěže jsou každý týden a je nutno se na tom i aktivně podílet. Co mně přimělo k napsání tohoto článku je však něco zásadnějšího.

Když měla soutěž GRAND PRIX OKRESU HODONÍN za sebou již 30.ročník a byla zaběhlá, tak GRAND PRIX ZÁHORIA byla v plenkách. A jelikož se nám křížily závody ve stejný den, tak na žádost slovenských běžců jsme se rozhodli udělat společnou soutěž MSBP. A musím uznat, že to bylo to nejlepší, co se mi podařilo. Ta pohoda a společné závody dětských kategorií, setkávání celých rodin bez rozdílu národnosti – na to jsem fakt hrdý.

Jednou z podmínek při vzniku MSBP bylo, že v den pořádání některého závodu MSBP se nebude konat další závod v některé GRAND PRIX.

A to se teď stalo a doplatil na to sobotní závod v Lipově. Současně se totiž běžel závod GRAND PRIX ZÁHORIA ,,BEH VĎAKY,,. A je jedno, že se body započítaly jenom v dětském poháru. Běžci z regionu nejeli do Lipova a běželi na domácí půdě. O to víc to mrzí, že Jenda Miškeřík udělal na letošní rok vstřícný krok závodu ve Smrdákách, a přehodil si s nimi termín kvůli vinobraní ve Smrdákách. A jsem si jistý, že to určitě další rok neudělá. V Lipově jsem poslouchal, proč to neřeším. Tak to ventiluji a ptám se, KAM BĚŽÍ GRAND PRIX ZÁHORIA????

Zahodit vše, co jsme doposud společně vybudovali anebo pokračovat dále v rámci MSBP. Pokud však povinnosti budou platit jenom v rámci GRAND PRIX SLOVÁCKA a v soutěži GRAND PRIX ZÁHORIA poslouchám stále nějaké výmluvy (a to již 11 let), tak se asi budeme muset rozejít.

A jsem zvědavý, jestli tento článek bude brát někdo z GRAND PRIX ZÁHORIA jako poslední moje varování!

 

Váš řídící soutěže MORAVSKO SLOVENSKÝ BĚŽECKÝ POHÁR

 

Pavel Bíla