Jubilejní 20.ročník Burčákové šestky

25.09.2017 12:25


Kákona zastoupil kamaráda Sasínka a s přehledem ovládl Burčákovou šestku

 

Dolní Bojanovice – Před rokem opanoval Burčákovou šestku v rekordním čase český reprezentant Filip Sasínek, v neděli se v Dolních Bojanovicích radoval jiný hodonínský atlet. Osmadvacátý závod Moravsko-slovenského běžeckého poháru vyhrál David Kákona. Svěřenec trenéra Antonína Slezáka útočil na traťový rekord oddílového parťáka, nakonec mu scházelo šestnáct vteřin.
Kdyby někdo běžel se mnou, mohl být čas ještě lepší. Ale celkově jsem spokojený,“ říká vítěz populárního podniku. 
Jednadvacetiletý vytrvalec si už v prvním ze dvou okruhů vypracoval rozhodující náskok, který udržel i ve druhé polovině oblíbeného závodu. Skvěle běžící Kákona neustále diktoval tempo. Do cíle šestikilometrového závodu doběhl v čase 18:46 minuty. Poctivý atlet se výsledkem přiblížil loňskému výkonu kamaráda Sasínka. Pocity jsou dobré. Já už mám skoro po sezoně, takže jsem to bral spíše jako trénink. Bylo to takové příjemné proběhnutí,“ říká vítěz Burčákové šestky.
Šestý muž z letošního mistrovství České republiky na dráze má za sebou úspěšnou sezonu. Kákona ovládl několik závodů a vylepšil pár osobních rekordů. Slušnou formu ukázal i v Dolních Bojanovicích, kam se pokaždé rád vrací. „T
ady to mám rád,“ přiznává mladý vytrvalec. „Jezdíme sem s kluky často trénovat, takže jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit závodu a proběhnout se,“ přidává Kákona. 
V závěsu za ním se držel Brňan Lukáš Soural. Vedoucí muž celkového pořadí běžeckého seriálu dlouho běžel společně s drnovickým Tomášem Steinerem, nakonec pro sebe urval stříbro. Soural za vítězným Kákonou zaostal čtyřiadvacet sekund. 
Slušné šance před nedělním závodem měl také domácí mladík Martin Rebenda. Osmnáctiletý rodák z Dolních Bojanovic loni skončil druhý a i letos před vlastním publikem útočil na stupně vítězů. Nakonec obsadil neoblíbenou čtvrtou pozici. „Letos mně moc forma nevyšla. Bylo to horší než loni, kdy jsem poctivě běhal celé prázdniny. Zato letos jsem to trošku ošidil,“ přiznává Rebenda.
Člen AK Hodonín se přitom na domácí akci dlouho dopředu těšil. „
Byl jsem hodně vyhecovaný, protože jsem měl velkou podporu fanoušků. Snažil jsem se. A jsem rád, že jsem mohl ukázat alespoň nějaký výkon,“ prohlásil Rebenda. 
Závod žen si počtvrté v řadě podmanila Irena Pospíšilová. Drnovická běžkyně neměla v obci na Hodonínsku konkurenci, když zvítězila časem 22:28 minuty. „Jsem spokojená. První kolo jsem si rozběhla a ve druhé části z kopce jsem běžela, jak to šlo,“ uvedla Pospíšilová.
Nejen známou závodnici zaskočily téměř ideální podmínky. „
Počasí bylo super. Ani vítr nefoukal,“ zářila vítězka. „Byla jsem navlečená, ale jelikož mi bylo horko, tak jsem si část oblečení raději odložila,“ doplnila Pospíšilová. Celkově druhá mezi ženami byla nejlepší veteránka nad pětatřicet let, Slovenka Erika Farkašová, kterou pronásledovala tradiční soupeřka Miroslava Zíšková z Jablonice.
Další veteránské kategorie ovládly 
Martin Kleibl z Kuřimi,Petr Kadlec z Milotic, Miroslav Mikula z Radošovcí, Karel Navara z Uherského Ostrohu a Ferdinand Husár z Trenčína. Další vítězství v kariéře zaznamenala i Veselanka Marta Durnová. Její otec Květoslav Hána byl osmdesáti letech nejstarším účastníkem jubilejního dvacátého ročníku Burčákové šestky.
Celkem se na start hlavního závodu postavilo 176 mužů a žen. Moravsko-slovenský běžecký pohár 2017, do kterého bylo letos zařazeno sedmatřicet podniků, pokračuje už tento čtvrtek Svatováclavským během v Blažovicích.

 

Burčáková šestka 2017, 20. ročník -

Muži: 1. David Kákona (AK Hodonín) – 18:46, 2. Lukáš Soural (VSK Uni Brno), 3. Tomáš Steiner (AK Drnovice), 4. Martin Rebenda (AK Hodonín), 5. Jan Karafiát (Hodonín)

Muži nad 40 let: 1. Martin Kleibl (Kuřim) – 20:10, 2. Luděl Durďák (SDH Rohatec), 3. Jiří Daněk (Uherské Hradiště)

Muži nad 50 let: 1. Petr Kadlec (Milotice) – 21:50, 2. Josef Hubáček (Luhačovice), 3. Josef Korvas (AK Hodonín)

Muži nad 60 let: 1. Miroslav Mikula (Radošovce) – 23:09, 2. Jozef Chrenka (Skalica), 3. Miroslav Nosek (Židenice)

Muži nad 65 let: 1. Karel Navara (Uherský Ostroh) – 24:38, 2. Vladimír Varmuža (BK Hodonín), 3. Jiří Brtník (Obřany)

Muži nad 70 let: 1. Ferdinand Husár (Trenčín) - 12:52, 2. Karel Karas (BK Hodonín), 3. Václav Meixner (Čebín)

Ženy: 1. Irena Pospíšilová (AK Drnovice) – 22:28, 2. Petra Měsíčková (Sobůlky), 3. Iva Hřebačková (Hodonín)

Ženy nad 35 let: 1. Erika Farkašová (Skalica) – 24:33, 2. Miroslava Zíšková (Jablonica) 3. Jana Kadlecová (KSB Hodonín)

Ženy nad 45 let: 1. Marta Durnová (Veselí nad Moravou) – 26:25, 2. Jarmila Slavíčková (Brno, Orel Židenice), 3. Světlana Raffayová (Kúty)

  Libor Kopl