Rekordy na Hodonínském krosu

22.03.2017 20:43

Skvělý Sasínek na Hodonínském krosu vylepšil traťový rekord o 28 vteřin

 

Hodonín /FOTOGALERIE / – Byl to jeho závod, jeho one man show. Český reprezentant Filip Sasínek v domácím prostředí předvedl parádní představení. Svěřenec trenéra Antonína Slezáka na Hodonínském krosu obhájil loňské prvenství. Čas z roku 2016 na písčitých okruzích v okolí stadionu U Červených domků ještě vyšperkoval o osmadvacet vteřin, nový traťový rekord má nyní hodnotu 17:52 minuty.„S vítězstvím jsem trochu počítal. Kvůli němu jsem do závodu také šel. Chtěl jsem se doma ukázat. Příliš jsem se nešetřil, s časem jsem spokojený,“ prohlásil letošní vítěz.

Bronzovému medailistovi z nedávného halového mistrovství Evropy v Bělehradu nikdo ze soupeřů nestačil. V prvním kole se Sasínka držel pouze David Kákona, který ale souboj s elitním českým běžcem po dvou kilometrech vzdal. „Celý závod jsem rozběhl svižně, ale úplně naplno jsem neběžel. Na druhé straně nějaké obrovské rezervy nebyly. Určitě mám ještě co zlepšovat,“ říká jednadvacetiletý reprezentant.

Spokojený byl i David Kákona, který před dalším členem hodonínského klubu Martinem Rebendou v klidu uhájil stříbrnou pozici. „Běželo se mi dobře, čas je slušný. Na vítězství jsem nepomýšlel, Filip je někde jinde. Stříbro beru,“ uvedl Kákona.

Čtvrtou příčku obsadil Sasínkův tréninkový partner Matúš Talán. Celkově pátý doběhl Luděk Durďák. Známý rohatecký vytrvalec, který v letošní sezoně závodí už mezi veterány nad čtyřicet let, si na písečné trati u stadionu U Červených domků o čtyři sekundy vylepšil osobní traťový rekord. „Čekal jsem na to čtrnáct let,“ usmíval se v cíli spokojený Durďák.

Závod žen si podmanila Kristiina Mäki. Česko-finská závodnice, která hájí barvy pražského Olympu, přijela na jih Moravy podpořit přítele Filipa Sasínka. Držitelka českých rekordů na tratích dva tisíce, tři tisíce a pět tisíc metrů a finského rekordu na dva kilometry, v Hodoníně potvrdila roli velké favoritky a do cíle doběhla s obrovským náskokem. Pětadvacetiletá závodnice navíc při svém premiérovém startu na hodonínském krosu překonala U Červených domků traťový rekord.

Zatímco Zuzana Durcová z Myjavy v roce 2015 zvládla trať za 21:11 minuty, reprezentantka Mäki si připsala čas 20:07 minuty. „Závod se mi líbil. Trať byla sice trochu měkčí, ale atmosféra byla velmi příjemná. Dokonce mi fandili i lidé, které vůbec neznám,“ usmívala se Mäki.

Sympatická sportovkyně kvůli zranění vynechala letošní halovou sezonu, v sobotu ale potvrdila, že je připravená velmi dobře. „Dva měsíce jsem nemohla pořádně běhat, takže jsem byla zvědavá, jak to dopadne. S výsledkem jsem spokojená,“ řekla Mäki.

Profesionální atletka si závod mezi amatéry i v nevlídném počasí náramně užila. „Byla to trochu změna. Podobné akce jsou však hodně důležité. K běhu a ke sportu přilákají další lidi,“ tvrdí úspěšná česká reprezentantka.

Druhá v Hodoníně skončila Irena Pospíšilová, třetí příčku obsadila mladá Slovenka Zuzana Švejdová. „Na tu bídu to bylo dobré,“ oddechla si Pospíšilová. Loňská vítězka nejen Hodonínského krosu, ale celého Moravsko-Slovenského běžeckého poháru zaostala za vítěznou Mäki o více než dvě a půl minuty. „V poslední době jsem toho moc nenaběhala. Před dvěma týdny jsem byla nachlazená, v pátek jsme se zase vrátila z hor, takže jsem se za Kristiinou ani nehnala. Bylo úplně jasné, že vyhraje,“ uvedla Pospíšilová. „Šla jsem svoje tempo, bylo to v pohodě,“ přidala drnovická běžkyně, kterou těsně před závodem potěšilo počasí. „Byla jsem ráda, že přestalo pršet a nebylo tolik bláta,“ řekla.

Sobotního podniku, který se pořádá také na počest zesnulého Jaroslava Chromého, Jaroslava Štruppa, Josefa Šťavíka a Miroslava Antoše, se zúčastnilo 128 mužů a žen. O vítězství se utkalo také pětadvacet juniorů a dorostenců. Slušně obsazené byly také mládežnické kategorie. „Na to, že se zároveň běhalo v Brně a na Zlínsku, tak je účast slušná,“ pochvaloval si ředitel Moravsko-Slovenského běžeckého poháru Pavel Bíla.

Známý funkcionář, který nedávno obdržel výroční cenu města Hodonín, se společně s kolegy po loňském přeplněném startovním poli rozhodl rozdělit populární běh dva závody s tím, že trať bude volnější. Pořadatelé vítězům všech kategorií rozdali věcné ceny. Nejlepší tři vytrvalci v absolutním pořadí obdrželi finanční odměnu. „Vítězové brali dva tisíce korun, druhý si domů odnesl patnáct set korun a třetí běžec získal tisícovku,“ dodává Bíla.

Nejstarším účastníkem čtrnáctého ročníku populárního krosu který je součástí Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2017, byl Květoslav Hána. Legendární vytrvalec za měsíc oslaví osmdesát let, trať dlouhou 5,6 kilometru zvládl za 34:36 minuty.

Mezi veterány se z vítězství radovali zmiňovaný Luděk Durďák, Petr Kadlec, Miroslav Mikula, Vladimír Varmuža, Ferdinand Husár, Erika Farkašová a Marta Durnová. 
Populární běžecký seriál pokračuje za týden ve Velkých Pavlovicích, kde se poběží o 
tradiční meruňku.

 

hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/skvely-sasinek-na-hodoninskem-krosu-vylepsil-tratovy-rekord-o-28-vterin-20170318.htmlZdroj: https://hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/skvely-sasinek-na-hodoninskem-krosu-vylepsil-tratovy-rekord-o-28-vterin-20170318.html

Autor: Libor Kopl

hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/skvely-sasinek-na-hodoninskem-krosu-vylepsil-tratovy-rekord-o-28-vterin-20170318.html