Nádherný běžecký den v Blažovicích

29.09.2016 07:02

Olejníček a Pospíšilová prokázali v Blažovicích nejlepší formu

28.09.2016  |  Zdeněk Smutný    

- See more at: https://www.bezvabeh.cz/clanek/4961-olejnicek-a-pospisilova-prokazali-v-blazovicich-nejlepsi-formu#sthash.lWvyjjwI.dpuf

Modrá obloha a sluncem zalitá vesnice vítala již od časného rána davy účastníků letošního Svatováclavského běhu v Blažovicích. A že se jich tam sešlo. Rekordní počet. Od těch nejmenších, kterých stály na startu desítky, až po stovky dospělých.

Zkrátka moc dobře povedený státní svátek na parádní sportovní akci.

Muži drželi od startu ostré tempo

Pekelné tempo, které nasadili nejlepší muži, dokázali udržet do posledního, tedy čtvrtého kola nově upravené trati, která měla opravdu přesně deset kilometrů, jen tři nejlepší muži nabitého startovního pole.

Lukáš Olejníček /X park Františkov – 31:26/ pak nastoupil na něj až nezvykle brzy v závěru trati a bezpečně si doběhl pro vítězství. Kousek za ním doběhl Jiří Čípa z Bystrého /31:41/, který má v poslední době fantastickou formu a třetí místo pak zbylo na také skvěle běžícího Jiřího Petra z Koválovic /31:57/.

Ženy měly brzy jasno

Irena Pospíšilová /AK Drnovice – 38:37/ vyrazila okamžitě po výstřelu dopředu a jen postupně svůj náskok navyšovala. Skvěle ovšem běžela také Tereza Jagošová /AC Moravská Slávia Brno – 39:32/, kterou sympaticky přijel podpořit její přítel a vítěz letošních Běchovic Jirka Homoláč a třetí místo pak také ve výborném výkonu vybojovala Lucie Johaníková /AC Moravská Slávia Brno – 40:56/.

Blažovice jsou moravské Běchovice

Státní svátek 28. září slaví moravští běžci již několik let v moravské vísce nedaleko Brna, známé svou pohostinností a perfektní organizací závodu. Letos samozřejmě vyrazily davy běžců od těch nejmenších až po zasloužilé veterány do Blažovic také.

Tím také zároveň poděkovali všem pořadatelům ze Společnosti přátel Svatováclavského běhu – sdružení „Vévoda,“ obci Blažovice, TJ Blažovice, Orlům z Blažovic a SDH Blažovice v jejichž čele stál František Kubínek s rodinou, za příjemně strávený den, naplněný sportovními zážitky. Ne nadarmo se této vesnici přezdívá moravské Běchovice.

Běželo se nesmírně rychle

Přestože trasa závodu nevypadala jako obzvlášť rychlá, nakonec se běželo velmi rychle a to nejen elitní vytrvalci, ale také i ostatně běžci si zde zaběhli velmi slušné výkony.

„Když jsem šel dopředu, tak mě hned kluci předběhli, ani jsem nemohl jít udávat nějak dlouho tempo,“ kroutil hlavou Lukáš Olejníček. „A to jsme běželi rychle, takže jsem začal finišovat raději dřív, abych měl rezervu a jistotu, že to vyjde.“

„A ne že zase napíšete, že jsme si to dnes vyklusali, vůbec jsme se nešetřili,“ dodal na závěr ještě s úsměvem Lukáš.

„Snažil jsem se zrychlit na trati, protože vím, že na konec čekat nemůžu, ale Lukáš tempo udržel a pak na konec zrychlil a nebyla šance se ho udržet,“ konstatoval za cílem Jiří Čípa.

„V týdnu jsem měl tvrdé tréninky a dnes to už bylo v posledním kole poznat,“ přiznal se mi Jiří Petr. „Ale jsem s časem velmi spokojený. Foukal tam vítr, trochu jsme se brzdili na kamenech na polní cestě, tak si myslím, že jsme běželi fakt dobře.“

Šla jsem to úplně na doraz,“ těžce oddechovala za cílem Irena Pospíšilová. „ Sice mě nikdo nehonil, ale chtěl jsem zkusit, jak to půjde a jsem s časem velmi spokojená.“

„Nemohla jsem jít naplno,“ trochu smutně rozcvičovala po závodě bolavá záda Tereza Jagošová. „Už po Běchovicích jsem to hodně cítila a dnes se to ještě zhoršilo. Proto mě překvapilo, že jsem běžela celkem dost rychle.“

„Osobák, nemůžu být nespokojená,“ smála se nadšeně Lucie Johaníková na dotaz, jak jí to dnes šlo. „Běželo se mi dobře, ani to teplo mi nijak nevadilo, jen v prvním kole jsem měla písek na té polní cestě v ústech, tak není co dodat.“

A myslím, že spokojení byli určitě všichni běžci, co zavítali do Blažovic v tento sváteční den. Navíc se ihned po závodech přímo na hřišti rozběhl zdejší tradiční piknik.

A protože zde zároveň zakončil svoji pouť i letošní Cyrilo-Metodějský maratón, tak se vyhlašovalo pořadí v další soutěži na zdejším fotbalovém trávníku málem až do