Jubilejní Moravský Písek

27.06.2017 07:07

16 - MSBP 2017 - BĚH MORAVSKÝM PÍSKEM - výsledky hlavní.xlsx (350,6 kB)

 

Kučera obhájil v Moravském Písku loňské prvenství. Ženám kralovala Maníková

Moravský Písek – Známý brněnský vytrvalec Lukáš Kučera znovu neměl v Moravském Písku konkurenci. Držitel traťového rekordu a obhájce loňského prvenství na svůj výkon z roku 2015 nenavázal, když za nejlepším časem 18:53 minuty v sobotu dopoledne zaostal o padesát sekund, přesto do cíle šestikilometrového závodu doběhl v naprosté pohodě a s obrovským náskokem. „Věděl jsem, že žádný ze soupeřů nemá na to, aby mě ohrozil. I Lukáše Sourala bez problémů pravidelně porážím," uvedl v cíli Lukáš Kučera.

Zkušený vytrvalec, který v současnosti hájí barvy ElevenRunTeam UNI Brno, v Moravském Písku pravidelně vítězí a ani letos na memoriálu Zdeňka Damborského neměl vážnějšího protivníka.

Lukáš Kučera si hned na fotbalovém stadionu vytvořil pohodlný náskok, který ve zbytku šestikilometrového závodu ještě navýšil. 
Obhájce běžel osamocený, do cíle dorazil v čase 19:43 minuty. „Bratr Martin, který je mým trenérem, mi říkal, abych zaútočil na traťový rekord. V tomto počasí to nešlo, tak jsem zvolnil a držel si náskok,“ prohlásil Lukáš Kučera, který do Moravského Písku jezdí pravidelně.

„I v tradičním vedru to tady mám rád,“ přiznává známý vytrvalec.

„Je to příjemný, rodinný závod. Znám tady rozhodčí, časoměřiče i lidi, co tady pravidelně bývají. Navíc v termínové listině jsem zajímavější akci nenašel,“ přidává. Lukáš Kučera po sobotním závodě spěchal za bratrem Martinem, kterého vezl do Olomouce na půlmaraton.

Druhý v Moravském Písku skončil Lukáš Soural, celkově třetí byl Luděk Durďák. Ten ve středu ve Vnorovech s přehledem vyhrál T-mobile Olympijský běh, o víkendu pak v obci na Veselsku ovládl kategorii veteránů nad čtyřicet let. „Pocitově to bylo ještě lepší než ve středu. Oproti minulým letům mně horko vadí méně. Začátek byl docela rychlý, tempo mi úplně nesedělo. Ale jak jsem vyběhl z areálu stadionu, už jsem šel před kluky dopředu, rozběhl jsem se a bylo to dobré,“ popisuje Durďák. Rohatecký závodník si i ve velkém vedru udržel průměr 3:22 minuty na kilometr. „Pro mě je to naprosto suprové,“ září Durďák.

Závod žen si poprvé v Moravském Písku podmanila Slovenka Ľubomíra Maníková. Jednatřicetiletá členka dubnického Spartaku při své premiéře absolvovala neznámou trať za 22:59 minuty. Do cíle dorazila s úsměvem na rtech. „S časem i výsledkem jsem spokojená,“ přiznala Maníková, která v Moravském Písku startovala vůbec poprvé.„Sice panovalo velké vedro, ale i tak se mi běželo super,“ přiznala nejlepší žena.„Snažila jsem držet otce, dokud to půjde. Nakonec jsem s ním doběhla až do cíle, takže jsem velmi ráda, že se mi tak dařilo,“ přidala.Domů si kromě medaile, finanční prémie a dalších darů odvážela také příjemné pocity. „Nevěděla jsem, co mě tady čeká, ale trať byla hezká, zvláštní. Běželo se po písku, cestě nebo trávě,“ ocenila Maníková.Ženám nad pětatřicet let kralovala Jana Kadlecová, která skončila celkově druhá. Hned za ní se na stadionu objevila další známá běžkyně, Marta Durnová. Nestárnoucí Veselanka si zase podmanila kategorii nad pětačtyřicet let.

Celkem se na start hlavního závodu postavilo dvaadevadesát mužů a žen. „Běh pořádáme hlavně na počest Zdeňka Damborského, kterého všichni velmi dobře znají. Byl to propagátor atletiky nejen v Moravském Písku. Závod udržujeme hlavně kvůli němu. Je součástí Dne obce,“ říká ředitel šestnáctého závodu společného Moravsko-Slovenského běžeckého poháru 2017 Josef Formánek.Zkušený funkcionář chce společně s dalšími pořadateli naplnit především dětské kategorie. „Chceme u chlapců a dívek zvýšit zájem o sport a pohyb, který jim v dnešní době internetu a televize schází,“ prohlásil Formánek.„Naší snahou je, aby se každým ročníkem zvýšil počet dětí,“ doplňuje.Účastníky i pořadatele stejně jako v předchozích letech pořádně potrápilo tropické počasí. „To už je taková tradice. K našemu běhu patří,“ mávl rukou Formánek.

Naopak součástí šestnáctého ročníku Běhu Moravským Pískem bylo odhalení pamětní desky u příležitosti devadesátého výročí založení fotbalového oddílu. „Má lidem připomínat začátek výstavby sportovního stadionu v roce 1956 a jeho slavnostní otevření v září 1963,“ informuje Formánek.Pamětní desku, která se nachází u schodů na hlavní tribunu, slavnostně odhalil předseda klubu FC Moravský Písek Petr Týzner.

Populární běžecký seriál se nyní přesouvá na Slovensko. V sobotu 1. července se totiž v Brezové pod Bradlom koná Národní běh generála M. R. Štefánika.

Autor: Libor Kopl

Zdroj: https://hodoninsky.denik.cz/ostatni_region/kucera-obhajil-v-moravskem-pisku-lonske-prvenstvi-zenam-kralovala-manikova-20170624.html

*************************************

A ještě foto k doběhu starších žákyň a protestu 

Na těchto fotkách z cílové kamery (omlouvám se za kvalitu, bohužel před týdnem v Kunovicích byla kamera poškozena) je jasně vidět, že závodnice č.14 běžela stále rovně a nekřižuje dráhu a není v kontaktu se soupeřkou. Závod na 800 m, to je kontakní běh, kde se musí počítat se strkáním a kolizemi. Jinak byl tento běh v závěru pastva na oči a děvčata se až neskutečně vydala s posledních sil.